Monday, June 30, 2008

Wall-E


I know, I know… pathetic isn’t it? Some people climb the Himalayas, others go on Safari in Tanzania, party in the Hamptons or sail in the Caribbean and I go see Wall-E! Even worse, I like it and worst of all I fall in love with a coackroach ! I used to hate cockroaches ; found them plain disgusting. I despise the squishy sound they make when you flatten them with a shoe which I refuse to do because what’s left behind could turn you into a vegan forever ; after all, they are meaty! Arghhhhhh... Luckily, I live in a dry climate where roaches are rare (and I have the best recipe to get rid of them anyway). The recipe is -for reasons not so clear to me- kept in my cookbook (along with a recipe for Gak which I will provide on demand). So all you need is boric acid (purchased in drugstores), oil, flour and sugar in equal proportion. Mix until you get the consistency of cookie dough. Roll little balls of dough the size of peas, hide them in the path of the roaches, they’ll never show up again and Bob’s your uncle ! Of course now that I have seen Wall-E, I have second thoughts about murdering my new friends , I think I might actually like them from now on. What Pixar studios did with rats (see Ratatouille) and roaches is unthinkable. They actually take the most unwanted characters and make them lovable… I mean, robots, rats, roaches… they are on a roll! Maybe they can move on the next letter of the alphabet and tackle serpents, sewers, spatulas, steaks… whatever take their fancy. These guys can turn anything into a fluffy loving sweetie pie of a honeybunny. And I kid you not, when Wall-E drove over his pal the roach by accident the whole theatre went “oh nooooooooo”. See I am not the only one who is kind of brain dead this Summer. It’s reassuring!
Je sais, je sais, c’est pathétique! Il y en a qui font l’Himalaya, d’autres qui font des safaris en Tanzanie, d’autres encore qui se font la Côte et moi je me fais Wall-E ! Pire encore je trouve ça bien et plus pire encore je deviens gaga d’un cafard ! Et pourtant je dé-teste les cafards ! Je les trouve répugnants et ridicules. Ce que je trouve pire que tout c’est le bruit qu’ils font quand on les écrase. Ce que d’ailleurs je ne fais pas vu que ce qu’il reste une fois qu’on a écrasé peut vous faire tourner végétalien pour la vie… ils sont grassouillets les cafards, je vous ferais savoir! Beurk… Heureusement je vis dans un climat sec où les cafards se font rares et j’ai la meilleure recette au monde pour les éviter. Pour une raison curieuse, la recette se trouve dans mon livre de cuisine (probablement parce que c’est une recette) : de l’acide borique, de l’huile, du sucre et de la farine en quantités égales. Mélangez, roulez en boule, mettez dans tous les coins et voilà ! Les cafards ne montreront plus l’ombre de la queue de leurs antennes. Evidemment et maintenant que j’ai vu Wall-E, j’ai des scrupules quant à zapper mes nouveaux amis. Je les aime bien au fond et grâce aux studios Pixar qui arrivent à rendre sympathiques les plus antipathiques créations de la terre. Ils ont un véritable talent pour ça, vraiment. Ils seraient capables de rendre ravissants et touchants une andouille ou un boudin s’ils le voulaient, j’en suis convaincue. Ils pourraient vous faire pleurer sur le sort d’un fer à repasser. D’ailleurs c’est bien simple, quand dans le film Wall-E roule par accident sur le petit cafard, c’est la salle entière qui s’exclame “oh nonnnnnnnnn”. Vous voyez, je ne suis pas la seule à être dangereusement atteinte, c’est rassurant !

No comments: