Wednesday, January 6, 2010

FISH TANK ****



Amazing performances for a raw, very raw, coming of age story that makes Juno look like the Hallmark Sunday Pix.
See http://www.fishtankmovie.com/ for more information about the movie.
The line you hear on the trailer "YOU'RE WHAT'S WRONG WITH ME" sounds so familiar... I cannot tell whether I have said it so often in different languages or if I have already heard it in films and I cannot think of which movies right now... Anyhow it sounds better in English than in French !
I very often watch kid actors with a mixture of pain and horror (except in movies by Truffaud) but Rebecca Griffiths, the little girl who plays the main character's little sister, is extraordinary...

Des interprétations renversantes pour ce film écorché vif à côté duquel Juno ressemble à un film du dimanche. Reportez vous sur http://www.fishtankmovie.com/ pour plus d'informations sur le film.
La réplique que vous entendez sur la bande annonce "MON PROBLEME, C'EST TOI" sonne étrangement familière... je ne peux pas dire si c'est parce que j'ai souvent dit ça et dans des langues variées ou si je l'ai entendu dans beaucoup de films. Je suis presque certaine d'avoir déjà entendu cette réplique dans d'autres films, mais lesquels, je ne sais pas. De toutes façons, ça sonne beaucoup mieux en Anglais qu'en Français !
J'ai beaucoup de mal à voir jouer les enfants acteurs en général (sauf dans les films de Truffaud) mais Rebecca Griffiths qui joue Tyler, la petite soeur de Mia (Katie Jarvis) dans le film est absolument extraordinaire.

No comments: